اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی سیستان

فارس من| تمامی زیرساخت‌ها در بازارچه مرزی تخت عدالت هیرمند فراهم است اما افغانستان کالا صادر نمی‌کند

فرماندار هیرمند گفت: شرایط جدیدی که برای بازارچه‌های مرزی در نظرگرفته شده برای مرزنشینان بسیار سودمند است، تمامی زیرساخت‌ها نیز در بازارچه مرزی تخت عدالت هیرمند فراهم شده اما افغانستان کالا صادر نمی‌کند.

فارس من| تمامی زیرساخت‌ها در بازارچه مرزی تخت عدالت هیرمند فراهم است اما افغانستان کالا صادر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به دنبال سوژه لزوم راه اندازی بازارچه های مرزی سیستان در سامانه فارس خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

فرماندار هیرمند در این زمینه اظهار کرد: دولت مصوب کرده است مبادلات در بازارچه‌های مرزی از طریق کارت های مرزنشینی و به صورت قانونمند انجام شود و عوارض گمرکی نیز از طریق کارتهای مرزنشینی که دولت شارژ می کند پرداخت شود.

محمدعلی پیری افزود: تنها بازارچه مرزی در هیرمند بازارچه تخت عدالت است که زیرساخت های آن فراهم شده در یک نوبت حدودا یک ماه و نیم قبل کالا از بازارچه گمشاد وارد شده و در اینجا تمام مراحل قانونی آن انجام شده و مردم از برکات آن بهره مند شدند اما کار استمرار پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: طرف افغانستان تمام بازارچه‌های مرزی ما را غیرقانونی می‌داند و اجازه صادرات کالا به بازارچه های ما را نمی‌دهد البته از سایر مرزها هم میشود به بازارچه ها کالا بیاید اما مراحل ترخیص آن مانند ترانزیت داخلی صورت می گیرد که بروکرسی آن سخت است و خیلی مورد استقبال مرزنشینان قرار نمی گیرد.

این مسؤول گفت: دنبال آن هستیم که طرف افغانستانی را قانع کنیم زیرا برای ما واردات و برای آنها صادرات است و این اتفاق برای نخستین بار است که اتفاق افتاده و فرصتی برای طرف افغانستانی است زیرا ما تا بحال صادرات قبول نمی کردیم اما دولت ما امسال مجوز لازم را صادر کرده و هم ما زیرساخت های لازم را فراهم کردیم اما صادرات کالا از طرف افغانستان صورت نمی گیرد که لازم است طرف افغانستانی تعاملات خود را بیشتر کند.

وی با تاکید براینکه شرایط فعلی بازارچه‌های مرزی به نفع مردم مرزنشین است، گفت: در مرحله نخست سود خوبی عاید خانوارهای مرزنشین شده زیرا کارتشان شارژ شد و از کارت های خود استفاده کردند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول